woensdag, januari 19, 2011

De stad leek voor je uitgelopen

voor Sarah (1990 - 2011)


De stad leek voor je uitgelopen

wolken somberden in schril contrast


met je dwingend stralende ogen

en die onontkoombare lach


de gespeelde nonchalance

van een loshangende haarlok.


Roerloos in het gedempte licht

leek je kleiner en nog zachter


dan dat kind waarvan het leven

in levensgrote beelden voorbij trok.


En achter dat leven een vermoeden van wat

misschien voor jou ook wel verborgen bleef


totdat een kracht zich openbaarde

waar jij ineens geen raad mee wist.


Toen restte het niets dat alle vragen

onbeantwoord laat en een mensenlint


dat jou volgde over een bemodderd pad

onder bladerloze bomen.


6 opmerkingen:

Ria Kock zei

Prachtig eerbetoon aan Sarah, Kees!
Ik heb het (met naamsvermelding) op het weblog van de mediatheek geplaatst. Mocht je dit niet goedkeuren dan haal ik het er meteen weer af!

Ria Kock zei

Prachtig eerbetoon aan Sarah, Kees!
Ik heb het (met naamsvermelding) op het weblog van de mediatheek geplaatst. Mocht je dit niet goedkeuren dan haal ik het er meteen weer af!

Kees Klok zei

Fijn dat je het erop hebt gezet, Ria.

Anoniem zei

Super mooi Kees!!
Krijg nog steeds kippenvel als ik er aan denk..
Het is niet te bevatten!!

Chantal

Danny Kroonen zei

Erg mooi, Kees!

Wim Jilleba zei

Met respect gelezen Kees.vr.gr.Wim