woensdag, augustus 31, 2011

Jarig geweest


Ik ben nog wat beduusd van mijn overweldigende verjaardagsfeest gisteravond. Eerst in poffertjessalon Visser, daarna in restaurant Kreta in Dordrecht. Veel dank aan iedereen die heeft bijgedragen tot het zeer geslaagde evenement. Hieronder het verjaardagsgedicht dat ik tijdens het feestmaal voordroeg.




Je kunt wel blijven dromen


Je kunt wel blijven dromen

van die oosterse spiegel

die wij elkaar zouden voorhouden


van voetstrelende tapijten

geknoopt door Mesopotamische meisjes -

vuuraanbidders en vliegende stieren


van wereldheersers geveld door

een nietig insect – complottheorieën

die leidden tot bermbommen.


Je kunt wel blijven staren

naar het liegen

van de geschiedenis


en blijven denken

dat de dood nooit

door jouw tuin sluipt


nooit door jouw kierende

gordijnen loert, zich altijd

laat afschrikken


door de wierook en

de vloekende kleuren waarmee

jij je onsterfelijkheid viert.


Doe maar, zet het toestel

nog maar wat harder.


©Kees Klok

3 opmerkingen:

Anoniem zei

De volumeknop is naar maximaal!
jjb & hmd

Wim Jilleba zei

Alsnog van harte gefeliciteerd Kees.Ik kan me nog vaag herinneren dat ik 59 was, goeie god wat ben ik oud!Ik wens je toe dat jij ook minimaal die leeftijd haalt en fris van geest blijft.
Hartelijke groet,
Wim

Jehanne Hulsman zei

het was een voorrecht om erbij te zijn Kees, op naar de volgende zestig met een gelijke scherpe pen, en een gelijk goed gevoel voor humor