maandag, juli 09, 2018

Zomersymfonie




Merwesteyn, het is een prachtig park, maar ik kom er niet vaak. Als je als man alleen zonder hond door een park wandelt, ben je in de hysterische tijden waarin we leven al snel verdacht. Voor je het weet heb je een heksenjager achter je aan. Ik heb een boek geschreven dat Idioten ontloop je nergens heet. U zou het eens moeten lezen. 

Je komt ze ook tegen in de politiek, idioten. Het Brexitgedoe is een schoolvoorbeeld van hoe een stel idioten bezig is een land naar de kloten te helpen. Het is ook een waarschuwing om niet te veel naar 'het volk' te luisteren. Meestal is 'het volk' een eng troepje schreeuwers dat een enorme keel opzet, vooral in de sociale media. Politici gaan dan geloven dat ze te maken hebben met de stem des volks. 'Holle vaten bommen het hardst,' zei mijn moeder altijd en daar houd ik mij aan.

Het was een heerlijke zomerdag. Overal stonden kunstwerken uitgestald, een trio speelde mooie muziek, er waren dichters en ik kocht een sandwich met brie bij een paar lieve elfjes. De herten liepen vredig te grazen, de schaduwen en een windje gaven verkoeling. Het was een louterende Zomersymfonie. Jammer dat het weer een jaar duurt voor je als man alleen zonder scheve ogen het park in kan.

Foto: auteur


Geen opmerkingen: