zondag, juni 07, 2015

Nachtconcert




Ergens in de nacht werd ik wakker op het balkon. Na een avond diepzinnig praten in het stamcafé liet ik mij door een taxi afzetten bij de bushalte langs de beek. Een kolonie kikkers ging te keer dat het een aard had. Ik besloot een laatste sigaartje te roken en te luisteren naar het nachtconcert. Toen ik ontwaakte, was het nog onverminderd gaande.

In bed dacht ik aan de dozen die nog moeten worden ingepakt en aan het papierwerk dat ik moet doen voordat de verhuizer aan de deur komt. Het zweet brak mij aan alle kanten uit. In zo'n geval helpt het als ik mij in gedachten verplaats naar mijn favoriete eiland en het huis dat ik daar zou willen bouwen. Ik woon er met een prachtige elfenvrouw. Met haar vlammende haren lijkt zij zo weggelopen uit een boek van Tolkien.

Stram en stijf, met lichte pijn in mijn nekspieren, stond ik op om aan het ritueel van alle dag te beginnen. Vanmiddag al neem ik afscheid van mijn hulp. Tussen het schoonmaken door drinken we altijd uitgebreid koffie en vertellen elkaar over onze landen van herkomst. Zij is eigenlijk chemisch ingenieur, maar kan in dit land niets aanvangen met haar studie. Zij poetst zich daarom met een glimlach door het leven. Die glimlach ga ik missen.

Foto: auteur



Geen opmerkingen: